מאמרים - העמקה והעשרה
"מוזיקה היא הרבה יותר מהצלילים שמרכיבים אותה"
היי חברים. באוסף מאמרים זה שכתבתי בעצמי, אני מזמין אתכם לצלול אל תוך המחשבות שלי וללמוד מניסיוני והשקפתי על עולם המוזיקה בזוויות שונות, חדשות ומרעננות.
צאו איתי לטיול בין גלי התדר של הצלילים ואספר לכם את מה שלא תשמעו בשום מקום אחר.
מאז הקמת הסטודיו שלי למוזיקה, זכיתי באופן טבעי ללמד תלמידים בעלי לקויות למידה ADD ,ADHD ואוטיזם בתפקוד גבוה. אני מרגיש שאותם תלמידים לא הגיעו אלי במקרה אלא שיד מכוונת הפגישה בנינו.
אני מרגיש העצמה אדירה לי ולתלמידים.
כל מיומנות מצריכה אימון איכותי ובעיקר זמן.
לא זמן במובן של אימון אינטנסיבי של כמה שעות ביום כל שבוע, אלא זמן במובן של התמדה- תהליך שנבנה במשך חודשים ושנים. גם אם האימון בבית הוא מועט ורחוק מלהיות אינטנסיבי. ההתמדה עושה את שלה -"טיפת המים חודרת את הסלע לא מכוח נפילתה, אלא מכוח התמדתה"
בזמן הנגינה היום יומית בגיטרה או בכל כלי נגינה אחר, בזמנכם הפנוי כשאתם מאזינים לאלבום של האומן החביב עליכם, או כשאתם סתם כך מאזינים לשירים ברדיו, בזמן הנסיעה בבוקר בדרך לעבודה, האם עצרתם רגע לחשוב "למה אני מאזין בכלל?", למה אתם כל כך קשובים לזה, מזיזים את הראש מצד לצד, מוחאים כפיים בקצב הנכון, רוקדים ואפילו שוכחים מעצמכם ומהעולם לרגע?!
נגנים רבים סובלים מפציעות גפיים (גידים ושרירים) מסוגים שונים, ירידה בשמיעה וכדומה. תופעות שיכולות להיות לא נעימות וגם טרגיות עבור נגנים רבים.
חשוב לי שתלמידי יהיו מודעים לסכנות הטמונות בנגינה מאומצת.
מתוקף תפקידי כמורה לגיטרה, חוץ מללמד תווים ומנגינות, תפקידי לדאוג שתלמידי יהיו נגנים בריאים הנהנים מנגינה שוטפת ונטולת כאב.
קיימים שני אספקטים עיקריים בהם אנו תופסים את הזמן בעולם המוזיקה.
אספקט אחד מתייחס למדידת משך היצירה באמצעות כלים מכנים כמו שעון או מטרונום,
ואספקט שני מתייחס למשך הזמן הסובייקטיבי הנדרש להבנת המסר הסמוי והגלוי ביצירה המוזיקלית על כל פניה ובמילותיה וצורת הגשתן (באם ישנן מילים) ולא ניתן למדידה כיוון שהוא משתנה מאדם לאדם בזכות השקפות עולם, אסוציאציות אישיות וקולקטיביות ותובנות מוזיקליות שונות.
בדרך כלל אמנים שאתם שומעים עליהם הינם אנשים בעלי ידע תיאורטי כלשהו, מאיפהשהו ממתישהו, אוטודידקטים או שלמדו עם מורה או כל אחד בעל ידע. אמנים טובים לא כותבים אלבומי מופת במקרה ובאופן עקבי, יש להם שיטה כלשהי ולשיטה הזאת קוראים תיאוריה מוזיקלית.